Sommertreningsløp på nytt kart

Velkommen til

sommertreningsløp

på Vardåsen på Evje!

OK MOSS har fått på plass en avtale med statsforvalteren til å kartlegge/bruke en del naturreservater i Mossedistriktet til treninger og treningsløp. Vardåsen er første kart som skal testes ut!

Harald Lundhaug har akkurat ferdigstilt kartet, så det er rykende ferskt!

Torsdag 6.juli, fristart mellom kl.18.00-19.00

PÅMELDING HER

Terreng:

Vardåsen naturreservat byr på krevende o-teknisk terreng, med mye detaljer og moderat kupering.

Terrenget byr på variert skog i form av åpen furuskog og tettere partier med granskog. Stort sett god løpbarhet, men med en del områder med stup, skrenter og steinur.

Utsnitt av kartet:

Det tilbys 5 forskjellige løyper på denne treningen: (foreløpige lengder og antall poster)

A-lang ca. 4,9km 25 poster

A-mellom ca. 3,2km 19 poster

A-kort ca. 2,6 km 16 poster

B- løype 2,7km 10 poster

Nybegynner 2km 8 poster

Tidtaking med vanlig emit brikke

Det blir postplukk-tema på A-løypene denne gangen. Mange korte strekk og mye retningsforandringer. Det blir også noe "skråli " orientering, selv om løypene blir lagt utenfor de bratteste partiene (fin trening til de som skal løpe hovedløpet)

Oppmøte og parkering:

Parkering ved Evje golfklubb eller Vardåsen turparkering. 400-1000m å gå til samlingsplass (start og mål) i sydenden av golfbanen.

Resultater: http://brikkesys.no/result.php?id=5304

Livelox: https://www.livelox.com/Events/Show/99668/Sommertreningslop