Alfred på JWOC 2023

Postet av Morten Breimo den 6. Aug 2023

Alfred har igjen iført seg landslagstrøye og dro i juli til Romania for å representere Norge i JWOC.

JWOC startet på mandag 3. juli med sprint og Alfred løp in på 20. plass av 165 startene.

Neste dag var det mix sprint stafett og Alfred løp andre etappe for Norge 2. Han løp veldig bra og vekslet som nr. 2. Dessverre hadde laget en feilstempling på siste etappe.

Onsdag var det mellomdistanse. Alfred løp in som beste nordmann på en strålende 8. plass av 176 startene.

På fredagen var det langdistanse og Alfred kom inn som neste beste nordmann på 30. plass av 174.

På JWOC siste dag var det stafett i skogen. Alfred løp første etappe på Norges første lag sammen med Martin Vehus Skjerve og Iver Dalsaune Thue. Der vekslet Alfred som nr. 3 og gav laget et godt utgangspunkt. Sammen klarte de en fantastisk 5 plass.

Alfred forteller at det var en minnerik opplevelse. JWOC var et veldig kult arrangement å få muligheten til å være med på. Det var veldig kult å løpe konkurranser som er lagt så mye arbeid ned i og i tillegg å gjøre det for Norge gjør det bare enda bedre. Ellers var det to veldig fine uker med en fantastisk gjeng.

Alfred er spesielt fornøyd med mellomdistansen, i tillegg til de to stafettene. Grunnen var at han greide å levere veldig gode løp når det gjaldt som mest. 8. plassen på mellomdistansen i sitt første jr. VM ser han som et veldig stort steg i satsning. Det å levere solide etapper med gode venner på de to stafettene betydde også mye. Alfred mener det er veldig lett å miste huet når man vet at en dårlig prestasjon ikke kun går ut over deg selv, men hele laget. Men han hadde tydligvist klart å holde hode på plass.

Vi gratulere Alfred med flott prestasjoner. Gleder oss til å følge han videre.