Aktiviteter uke 36, oppsummering uke 35

Postet av Orienteringsklubben Moss den 3. Sep 2023

Aktiviteter uke 36

Tirsdag

Uke 36 drar vi gang med tirsdagstrening fra Evangeliesenteret på Våk i Våler. Det blir O-teknisk økt for de eldste barn og ungdommen. De yngste barene skal ha orienteringsleker og korte spintsløyfer. Påmelding her

Onsdag

Onsdag er det nybegynnertreninger fra Nesparken. Hvis noen av ungdommene kunne tenke seg til å hjelpe til så si ifra under treningen på tirsdag. Hvis vi skal ha en levende klubb må vi kontinuerlig rekruttere nye og det er ingen som er bedre på å representere klubben enn våre ungdommer.

Torsdag

På torsdag blir det ikke Mossemesterskap i langdistanse som det står i kalenderen. Sofie og Selmer inviterer til treningsløp i Mossemarka. Mer informasjon kommer her.

Lørdag til søndag

Lørdag til søndag arrangerer Varteig O-troll leir for barn fra 9 og til og med 13 år. Dette er en veldig sosial og morsom leir hvor man blir god kjent med barn fra de andre klubbene i Østfold.  Påmelding på eventor, frist tirsdag.

Søndag klokka 23:00

Uken etter er det ungdomserie løp 6 i Trømborg, Påmeldingsfristen er klokka 23:00 på søndag, på eventor.

Ellers er det mulig å løpe på Svartskog på lørdag.

Oppsummering uke 35

Dette har vært en særdeles flott uke for OK Moss.

NM uka i Kristiansand

Langdistanse

NM uka startet med langdistanse og Alfred vist med en gang at han var godt forberedt til NM og løp in til sølv. Alfred lå godt an frem til 12 post hvo det ble en bom på nesten 2 minutter. Alfred klarte likevel å holde konsentrasjonen inn og fra siste post og inn løp han seg opp fra 3. til 2. plass.

Erika Lind-Larsen løp inn på en fabelaktig 9. plass. Frida Hovgaard Eisvang på 17. Sondra Ladim på 17. og Christopher Ladim på 49. plass.

Mellomdistanse

NM Uka ble kronet med gull av Alfred Bjørnerød på mellomdistansen. Det var en knepen seier på bare 15 sekunder foran Brage Takle som løp på hjemmebane. Løpet ble nok avgjort mellom post 4 og 5. Alfred løp 150 meter lengre enn Brage men valgte en betraktelig raskere rute 4:21 min/km mot 6:13 min/km og slo Brage med et drøyt minutt.

Sondre Ladim på 12., Erika Lind-Larsen på 13. , Frida Hovgaard Eisvang på 16. plass og Christopher Ladim på 17. plass.

Stafetten

For herrene bestod laget av Alfred, Sondre og Christopher.  Alfred hang med fra start og vekslet inn som 4. lag og hadde da alle NTNUI lagene og Halden skiklubb bak seg. Sondre bet seg fast og klarte å holde OK Moss bland de 20. beste og vekslet på 16. plass. Christopher løp oss til slutt inn på 20. plass av 49 fullførte lag.

For damene bestod laget av Erika, Frida og Kaia.  Etter flere gode resultater gjennom uken ble nok beina litt tunge og de løp seg in på 36. plass.

Vi ser at lille OK Moss viser seg fram på NM uka med fantastiske resultater. Vi som fulgte NM uka på NRK fikk også med oss at Christopher avsluttet kvalik løpet uten sko. Selv etter intens graving i myra var det ikke mulig å oppdrive den siste skoen.

Vi gleder oss nå til NC med O-idol i Tromsø.

Veteranmesterskap - Modum

På veteranmesterskapet stilte OK Moss opp med Elisabeth Rømcke, Stein Klyve, Inger Lidløv, Henning Bratland Carlsen, Karl Aasmund, Roy Gjerding, Hallvard Koren, Stein Koren, Harald Lundhaug  og Knut Lidløv.

Og her ble flere top ti plasseringer. Nevner spesielt Harald Lundhaug med gull både på langdistansen og mellomdistansen og Elisabeth Rømcke med sølv på sprinten.

Ungdomserieløp 5

5. løpet i ungdomsserien gikk i Fredrikstad. Mange gode resultater for OK Moss og medaljeplass på Tuva Fosser Lundsrud med 1. plass i D13-14, Sofie Holm Nedrebø med 3. plass i D 15-16 og Selmer Løken med 3. plass i H15-16.