Aktiviteter uke 37 og oppsummering fra uke 36

Postet av Orienteringsklubben Moss den 10. Sep 2023

Aktiviteter uke 37

Ungdomserieløp nr 6

Til uka er det ikke tirsdagstrening da det arrangeres ungdomserieløp nr 6. i Indre Østfold. Her tilbys det løyper fra Nybegynner opp til 20 år. Det går fint å være med selv om man ikke har deltatt tidligere. I dette øyeblikk er det 19 påmeldte fra OK-Moss. Påmelding på Eventor.

Les oppsummering fra løp nr. 5 her. OK Moss har los på følgende trøyer:

Ledertrøya D13-14, Tuva Fosser Lundsrud

Ledertrøya D15-16, Emma Aune Jakobsen

Klatretrøya H13-14, Anders Rostveit Elmi

Klatretrøya H15-16, Anders Hovgaard Eisvang

Ønsker alle OK-Moss løpere lykke til.

Nybegynnertreninger

På onsdag er det andre nybegynnertrening i Nesparken. Fokus på denne ukes trening er å finne raskeste og enkleste vei mellom postene. Ta gjerne med en venn på treningen. Det er også mulig for voksne å delta.

Mossemesterskap Lang

På torsdag arranger Frida og Erika Mossemesterskap Lang på Ødemørk. Det kommer mer informasjon i kalenderen i løpet av mandag. Det blir fort mørkt nå, så vi starter allerede klokka 17.

Norgescup med O-idol

I helgen er det Norgescup for junior/senior, O-idol, og junior-NM stafett i Tromsø.

Sprint på fredag, mellomdistanse på lørdag og stafett på søndag.

Vi ønsker Frida, Erika, Emma, Anders, Alfred. Sondre og Sebastian lykke til.

For de som ikke skal til Tromsø er det mulig å reise til Lierbygda på lørdag og løpe Høstmila (litt over en time fra Moss).

Nybegynnertrener

OK-Moss ser er en nybegynnertrener. Se eget innlegg.

Oppsummering uke 36

25 Manna

Nå er det like før vi har fylt opp 2 lag til 25 manna. Hvis du enda ikke har meldt deg på så send en e-post til Hanne Wold på hannesophie@gmail.com. Dette blir en skikkelig klubbtur med buss og felles middag på lørdag. Og gode muligheter for å treffe noen kjendiser. Les oppsummering fra 25-manna i fjor her.

Tirsdagstrening med feiring

Tirsdagstreningen var på Våk med spesialtilpasset treningen for nybegynnere. Etter trening feiret vi VM medaljen til Sondre, NM medaljene til Alfred og stafett medaljen fra Hovedløpet stafetten til Sofie og Andres HE med kake.

Første nybegynnertrening

På onsdagen hadde vi den første av 3 nybegynner treninger. Det kom 14 barn og noen voksne. Kaia hadde lagt opp til en god kombinasjon av læring og lek. Vi ser at innsatsen vi legger ned i rekrutteringsarbeidet vårt fungerer. Vi har et fantastisk miljø i klubben vår som vi må vise fram så ofte vi kan. Stor takk ungdommene og de voksne som kom og hjalp til.

Onsdag 20. september ønsker vi at alle nybegynnere skal få løpe et skikkelig o-løp og inviterer alle klubbens medlemmer til sprintløp.

O-troll leir

I helgen var det O-troll leir. Deltakerne fikk prøvd seg på "råtass", en poengorienteringsløype hvor de lagvis må plukke flest mulig poster innenfor en gitt tidsfrist, og hvor de ulike postene byr på ulike utfordringer, og har ulik vanskelighetsgrad. Her kan de vente seg Kims lek, Pre-o, Quiz, Vannpost, og supersprint. Det var også innendørs orientering i gymbygget. O-troll leieren er flott plass til å få nye venner.

Østløpet i Follo med Trimtex-cup

Ellers var en liten gjeng på Svartskog. Fine plasseringer på flere, kan nevne første plass på Elisabeth Rømcke og Harald Lundhaug og andre plass på Emma Aune Jakobsen.