Diverse de neste ukene og en oppsummering fra uke 37 og 38

Postet av Orienteringsklubben Moss den 25. Sep 2023

Tirsdagstrening

Tirsdagstreningen går fra Molbekk Syd. Sola går ned allerede klokka 19:06 så det kan være lurt med hodelykt. Det blir en O-teknisk økt med fokus på veivalg.

Torsdagstrening

Årets siste torsdagstrening arrangerer familien Elmi-Rostveit på Årvolltangen.

OBS. siden det blir så tidlig mørkt er starten allerede 16:45 - 17:15.

Det tilbys C, B, AK og AL-løyper

Vi ønsker Alfred lykke til på Landskamp i Sveits til helgen.

Program:

Fredag 29. sept - Stafett

Lørdag 30. sept - Mellomdistanse

Søndag 1. okt - Langdistanse

Høstferien

Innendørsorientering

Lørdag 30/9 er det OK MOSS INDOOR CHALLENGE på Kirkeparken videregående skole. Det er bare å glede seg. Vi hadde planer om et avslutningsarrangement for Østfold O-weekend 2023, men fikk dessverre ikke dette på plass i tide og må utsette dette til an annen anledning.

25-Manna

Alle som har meldt seg på 25-manna skal ha fått en epost med detaljert informasjon. Har du meldt deg på, men ikke fått noe e-post. Ta kontakt med Morten på telefon 45411845 eller på e-post leder@ok-moss.no.

Trene i høstferien?

Det går noen rykter om at det blir treningsløp i høstferien. Følg med på hjemmesiden vår.

Etter høstferien

Vi starter med vintertrening etter høstferien og i år må vi gjøre en liten endring fra tidligere. På tirsdagene skal vi være på Reier skole. Siden det er lite skog rundt Reier blir det intervall trening på tirsdager for ungdommen og vanlig skoleorientering/innendørs aktiviteter for de yngre. Treningen avsluttes som vanlig med felles styrketrening. Gøran har sett seg ut noen fine bakker så det blir bakke intervaller som vanlig første tirsdag i måneden.

På torsdager blir den o-tekniske økten med base på Noreødegården som gir oss mange muligheter for variert trening. Treningen avsluttes med felles kveldsmat.

O-event

O-event er en tre dagers orienteringsarrangement i Borås med 3 løp, nattsprint, downhill sprint og sprint i Borås dyrehage. Dette er et populært arrangement for barnefamiliene i klubben. Dette er ikke en organisert klubbtur, men vi forsøker å ha en felles middag på lørdag. Vi bor som regel på Scandic hotell.  Les mer her. Høres dette interessant ut så ta kontakt med noen i klubben for informasjon.

Neste sommer

Vi har allerede begynt å planlegge neste sommer.

O-festivalen skal gå på Sjusjøen og Tonje har reservert noen hytter 500 meter fra Arena. Se egen post på hjemmesiden.

Sørlandsgaloppen er ved Bø sommerland 2024!!! Her har vi begynt å se på overnattingsmuligheter.

Jukola 2024 blir en utfordring. Vi ser nå på hvor det lønner seg å reise, men flybillettene er dyre og det kan bli en tidkrevende reise. Kommer mer informasjon straks.

O-ringen 2024. Det er allerede mulig å reservere plass på campingen. Hvis dere tenker på å reise og sove på campingen, så lønner det ser å reservere tidlig for å få plass med strøm.

Oppsummering uke 37 og 38

Ungdomsserien løp 6 i Indre Østfold

12. september hadde 18 mossinger tatt veien til Trømborg for å løpe det 6. løpet i Ungdomsserien.  Det ble flere gode resultater. Tuva, Sofie, Oskar, Anders HE, Elise og Emma kom alle på pallen.

I H15-16 ble det en ergerlig bom til 3. post for Anders HE som kunne tatt lysten fra de fleste, men Anders holt konsentrasjon og leverte imponerende løping resten av løpet hvor han slo Syver på begge langstrekkene (Anders HE er grønn).

Et bilde som inneholder kart, tekst

Automatisk generert beskrivelse

Norgescup, NM junior stafett og O-idol

Erik tok med seg Alfred, Frida, Erika, Sondre, Sebastian, Emma og Anders HE til Tromsø.

Det startet med Sprint. Alfred viste igjen at han er en av landets raskeste sprintløpere med en 2. plass. Emma og Anders HE kom seg også inn blant topp ti.

På dag 2 var det mellomdistanse og O-idol.

Det var ikke ett terreng som passet mosseløperne godt og det ble flere små bommer på alle. Alfred kom seg inn på en flott 4 plass.

På siste dagen var det NM junior stafett.

For jentene løp Emma, Frida og Erika og fikk en 15 plass. Erika løp en veldig god siste etappe.

For guttene løp Sebastian, Sondre og Alfred in på en fantastisk 4. plass. Vi må helt tilbake til 2018 for så godt resultat da Karoline Bjørnerød, Johanne Bratland og Aurora Gjølsjø tok 4. plass på NM junior stafett i Sandefjord.

Finale ungdomsserien

Lørdag 23. september var det finale i Ungdomsserien med jaktstart. Og OK Moss fikk flere førsteplasser: Elise (11-12), Solan (H11-12), Pauline (13-14), Sofie (15-16), Anders HE (15-16) og Oskar (H10-20U).

Etter konkurransen var det etterfinale med overnatting på SOL hytta for ungdommene.

Oppsummering med detaljer finner dere her.

KM Lang Fredrikstad

Søndag 24. september stilte FSK opp med en fantastisk høstløp fra Bevø Camping. Litt vind, men ellers strålende vær satt en flott ramme rundt arrangementet. Nydelig terreng med god løpbarhet.

Gratulerer Harald (H80-), Erika (D17-20), Sondre (H17-20) med første plass.

Gratulerer Elise (D11-12), Inger (D70-), Sofie (D15-16) med andre plass

Gratulerer Emma (D15-16), Selmer (H15-16), Stein (H80-), Alfred (21-) med tredje plass.