Høst/vintertreningene starter opp i neste uke (UKE 41)

Postet av Orienteringsklubben Moss den 3. Okt 2023

Til uken starter vi opp med høst- og vintersesongens treningsopplegg. Det blir en del endringer i forhold til tidligere år. Grunnen til dette er at vi har slitt med å få tak i halltid på egnet sted.

I år er det på Reier skole vi har fått tildelt halltid og det gjør det nokså utfordrende å få til gode o-tekniske økter. Spesielt for ungdom/junior og seniorer da det er lite skog i nærheten. Dermed blir det stokket litt om på treningsdagene og innhold.

TIRSDAGSTRENINGER 18.00-20.00

Oppmøte på Reier skole.

For de yngste barna fra 5år- 10/12år (Nybegynnere og C-nivå):

Uteøkt;

O-teknisk trening i skolegården/Reierskogen. (Ved dårlig vær/veldig kaldt vær blir det kun inneøkt)

Inneøkt;

Orienteringsøvelser, kondisjonsøvelser, ballspill.

Økten er ferdig ca. 19.30 (For de som har lyst, er det mulig å bli med på styrketrening fra 19.30-20.00)

Utstyr:

Treningstøy tilpasset været, hodelykt, kompass, refleksvest, innetøy, innesko og drikkeflaske.

Vi har noe utstyr til utlån (Lykter og kompass)

For 12år og eldre:

Intervalltrening 18:00-19.30

Økten består av en felles oppvarming, intervalltrening og en felles nedløping. Type intervall vil variere fra gang til gang og tema vil bli publisert i kalenderen. Treningen ledes av vår hovedtrener Göran Kjærstad Winblad

Styrketrening/skadeforebygging for o-løpere 19.30-20.00

Ledes av vår hovedtrener inne i gymsalen.

Utstyr:

O-tøy tilpasset været, hodelykt, , refleksvest (for gateløp), innetøy og -sko, treningsmatte til styrketreningen (valgfritt) og drikkeflaske.

NB!

*Noen tirsdagstreninger gjennom vinteren vil kræsje med nattløpsserien ÅSBNF. Mange av klubbens ungdommer og seniorer vil prioritere å delta på ÅSBNF. Det vil fortsatt være et tilbud på Reier til de yngste medlemmene, samt at det vil være mulig å løpe intervaller for eldre klubbmedlemmer som ønsker det.

TORSDAGSTRENINGER 18.00-20.00 (med kveldsmat fra 20.00-21.00)

Oppmøte på Noreødegården.

For utøvere fra 11 år og eldre (man kan være yngre om man mestrer nivået eller har med en foresatt):

O-teknisk trening i skogen med hodelykt. (A/B/C- nivå). Treningens tema vil variere fra gang til gang. Ved mye snø blir det fokus på sprintorientering i bebyggelsen.

* I de ukene hvor det har blitt arrangert ÅSBNF vil treningen bli omgjort til en intervalltrening.

Etter økten er det  dusj/badstu og sosial kveldsmat på klubbhuset på Noreødegården. Her vil det også bli noen gode o-teknisk analyser fra tidligere løp, eller teoretiske forberedelser til fremtidige løp.

Utstyr:

Sko og klær etter vær og føre, hodelykt, kompass, skift, håndkle og toalettsaker.

EKSTRATRENINGER:

Etter endt sesong vil vi også dra igang enkelte treningsløp i helgene. Samt at det vil bli tilbudt en o-teknisk langtur på lørdager.

VELKOMMEN TIL EN SPREK HØST OG VINTER MED OK MOSS