Treningsleir i vinterferien 2024 Interessepåmelding, frist 25.nov

Postet av Orienteringsklubben Moss den 20. Nov 2023

OK Moss ønsker å tilby klubbens ungdoms-/juniorgruppe (13-20år) en treningsleir i vinterferien 2024.

I fjor var klubbens junior- og ungdomsgruppe i Alicante i vinterferien. Treningsleiren var en stor suksess både sportslig og sosialt. Nå ønsker vi å gjenskape suksessen i 2024.

Vi jobber med ulike alternative destinasjoner. Både med tanke på å få best mulig o-teknisk kvalitet på treningen, men også for å kunne finne en destinasjon til en fornuftig pris. For å få med flest mulig deltagere på leiren, er vi avhengige av å tilby en tur med lavest mulig egenandel.

Per dags dato er det ikke bestemt en destinasjon eller nøyaktig avreisetidspunkt for treningsleiren, men dette vil bli bestemt i løpet av kort tid. Vi ønsker allikevel å få en tilbakemelding fra målgruppen, i forhold til hvem som er interessert i å bli med på en treningsleir i vinterferien 2024. Turen går mest sannsynlig til Spania eller Italia.

En lav egenandel på turen vil naturligvis øke kostnaden for klubben. Dermed ønsker vi at klubbens deltagere skal engasjere seg i litt dugnadsarbeid frem til vinterferien. Vi har allerede satt i gang en del dugnadsaktiviteter, samt et initiativ med stolpejakten for å skape inntekter til turen.

I helgen har det blitt delt ut brosjyrer for politiske partier i Moss, samt at ungdommen tidligere i år har vært sentrale i gjennomføringen av Halloweenarrangementet. Begge disse aktivitetene har skapt en del inntekter for klubben som skal benyttes til å finansiere treningsleiren.

I tillegg skal ungdommene sette ute et julestolpekart i Moss, hvor inntekter fra Vipps og eventuelle sponsorer vi tilfalle en treningsleir for gruppa. Det vil også bli satt opp en dugnad for å plukke inn årets 774 stolper fra stolpejaktsesongen 2023. Dette er en stor jobb som må gjøres mellom sesongslutt og ny sesongoppstart. Jobben egner seg godt til dugnad da den strekker seg over lengre tid. Mer informasjon om dugnaden kommer snart.

Interessepåmeldingen er åpen frem til 25.nov. Meld din interesse her: INTERESSEPÅMELDING

Vi trenger også å få med noen voksne på turen. Disse vil få skyggeoppdrag på treningsøktene samt være sjåfører. Behovet for antall voksne vil komme an på hvor mange deltagere som blir med. Voksne som er interessert å bli med, melder seg på samme sted.

Referat fra fjorårets tur til Alicante